9 nasvetov kako bolj zdravo naročiti hrano

Dejstvo je, da si redko kdo od nas pripravi čisto vsak obrok doma. Če imate ta privilegij, blagor vam. No za vse tiste, ki se redno prehranjujete v restavracijah pa sem pripravil nekaj nasvetov katero hrano in kako  jo naročiti, da bo manj kalorična in polnovredna oz. da vsi razumemo bolj »zdrava«. Preden se odpravite brati nasvete morate razumeti, da so obroki v restavracijah del vašega vsakdanjega jedilnika in ne kot nedeljsko družinsko kosilo kjer se »počastite« enkrat na teden ali mesec. Torej razmišljati morate kot bi si želeli pripravit zdrav obrok doma.

1. FIT meni

Skoraj vsaka restavracija ima fit meni. Verjetno bo to zrezek na žaru ali v naravni omaki s kuhano ali pečeno zelenjavo. Vaša prva izbira bi bila zrezek na žaru s kuhano zelenjavo. Zrezek v naravni omaki ima avtomatično več kalorij, ker je v omaki. Enako velja za pečeno zelenjavo saj je pečena na olju. Seveda ne boste jedli vsak dan isto, zato vam priporočam, da kombinirate zrezek v omaki – kuhana zelenjava ali zrezek na žaru – pečena zelenjava. 

2. Vprašajte

Nimajo vse restavracije napisane količino hrane  v meniju zato je dobro da vprašate v restavraciji koliko gramski je file ribe, zrezek mesa, porcija riža ali krompirja, itd. Naj vas ne bo sram vprašati po količinah saj je pomembno, da veste koliko hrane boste pojedli. Navsezadnje se gre za vas in mislim, da ne vas ne natakarja teh 15sec ne bo stalo čisto nič. 

3. Solata

Solate so dobra nizkokalorična izbira, dokler jo naročite temu primerno in si jo začinite sami. Ponovno vprašajte, če jo lahko dobite brez preliva in da bi si radi solato sami začinili z oljem in kisom. Žlica olja ima 120-130cal. Če vam jo začinijo v kuhinji tako da po njej polijejo 3 žlice olja ima solata že dodatnih 350cal. Če je solata vaš glavni obrok je dobro, da vsebuje beljakovine (ponavadi meso in jajca).

4. Omake

Tekoče kalorije so še ena nevarnost, ki prežijo na vas, kar pa ne pomeni, da se jih morate popolnoma izogibati. Primer je zrezek v sirovi omaki. Vprašajte, če lahko dobite zrezek in omako posebej. Zajemite žlico ali dve omake, jo polijte po zrezku in videli boste, da ne potrebujete niti pol toliko omake, kot je dobite servirano na krožniku.

5. Pijača

Kozarec vina ali piva vas ne bo stal napredka, dokler si to privoščimo občasno in ostanemo pri enem kozarcu. Seveda bi bila najboljša izbira voda, radenska ali limonada. Če ne marate piti nič od tega si naročite coca-colo zero ali pepsi zero in podobno. Še vedno boljše kot katerikoli sok.

6. Sladica

Kot sem že omenil v uvodu so vaši obroki v restavracijah del vašega vsakdana. Ko si kuhate doma si verjetno redko kdaj po temu spečete palačinko. Prvič se vam ne ljubi, drugič je niti ne potrebujete. Enako velja za restavracije. Ne rabite vsak dan pojesti sladico in na vas je, da se tega zavedate ter se zadržite. Seveda si občasno lahko tudi naročite sladico.

7. Naročanje hrane v službo ali na dom

Veljajo enaka pravila kot v restavracijah. Kar vam svetujem, da bolj redko naročate solato v službo saj verjetno nimate olja, kisa in soli, kar pomeni, da vam jo bodo morali začiniti v kuhinji. Nedolgo nazaj sem naročil kumarično solato in jo dobil v mlaki bučnega olja.

8. Druge izbire

Verjetno ne boste prav vsak dan naročili fit menija, ker bi se vam zmešalo. Pomembno je, da se zavedate, katera hrana je bolj primerna za vas. Pica, hamburger, lazanja, čevapčiči in cvrtje naj bodo občasna izbira. Še vedno imate na voljo več vrst mesa, rib, solat in različnih prilog s katerimi lahko kombinirate.

9. Izberite si 2-3 restavracije

Z ožjim izborom restavracij si boste olajšali delo. Tako boste točno vedeli kateri meni vam odgovarja, kakšne imajo količine, koliko kombinacij si lahko privoščite, itd. Navsezadnje, ko ste v restavraciji redna stranka bodo že točno vedli kako naj vam servirajo hrano.

“Če vsak dan jeste v restavrciji se je pametno temu prilagoditi.”