TRENING IN MARIHUANA

Mami vem, da v službi med malico bereš moje članke na spletni strani. To, da skadim 5 jointov na leto, še ne pomeni, da je tvoj sine narkoman. 

 

Ok, gremo naprej. Preden začnete z branjem tega članka morate vedeti, da vse kar je napisano je povzeto iz izbrskanih člankov saj sam nisem nikoli posvečal časa temu, da bi to temo raziskoval.

 

Tudi znanstvenih študij na to temo je dokaj malo. Nekaj več študij je na temo, kako sama marihuana vpliva na naše telo in potem iz teh podatkov lahko sklepamo kako sama stvar vpliva na naš trening. 

 

Kar še moramo razumeti je, da smo si vsi različni in ena študija še ne pomeni, da to drži prav za vse ljudi na svetu. 

VPLIV MARIHUANE NA KARDIOVASKULARNI SISTEM

Namen te študije  je bil raziskati, dolgoročni vpliv marihuane na kardiovaskularni oz. srčno-žilni sistem. Torej imamo skupino ljudi, ki ne kadijo in drugi skupino, ki redno kadijo že nekaj časa.

 

56 ljudi starih od 17-21 let so razdelili na dve skupine.

Obe skupine sta opravile submaksimalni (srednje do visoko težek test)test na tekaški stezi v fitnesu.

24ur pred vadbo niso zaužili kave, alkohola, aspirina, čaja, sokov, nikotina, marihuane in ostalih živil, ki bi lahko vplivale na test.

 

Med skupinama so primerjali:

  1. Srčni utrip in krvni pritisk v mirovanju 
  2. Srčni utrip, krvni pritisk in EKG spremembe med vadbo
  3. Srčni utrip, krvni pritisk in EKG spremembe takoj po vadbi.
  4. Čas na stezi, ki je bil potreben, da so dosegli točno določen srčni utrip (177-190 utripov na minuto)

REZULTATI

Razlike v srčnem utripu v mirovanju skoraj, da ni bilo. NK (nekadilci) cca 78,7 utripov na minuto in  K(kadilci) 77,7 utripov na minuto.

 

2 minuti po vadbi – NK 122 utripov/min, K 118 utripov/min

4 minute po vadbi je bila razlika malce večja- NK 101 in K 95

6 minut po vadbi- NK 98 in K 93.

Nekaj razlike med vadbo je definitvno bilo. 

 

Čas da so dosegli določen srčni utrip je bill za obe skupini cca 14min.

Tudi same  razlike v krvne pritisku so bile med skupinama minimalne.

 

POVZETEK

Marihuana nima pomembnih dolgoročnih učinkov na srčno-žilne parametre v mirovanju. Dolgotrajna uporaba marihuane ne povzroči nobene očitne EKG spremembe. Stopnja srčno-žilne pripravljenosti med kadilci in nekadilci ni bila bistveno drugačna. 

 

Kar moramo vedeti je, da so testirani ljudje dokaj mladi. Nevemo kakšne bi bile razlike pri starješih ljudeh.

 

https://minds.wisconsin.edu/bitstream/handle/1793/48731/Odoschmargaret1975.pdf?sequence=1&isAllowed=y

VEDNO BOLJ POPULARNA MED ŠPORTNIKI

Če ste zadeti, vas to verjetno ne bo naredilo močnejše ali hitrejše. Nimamo znanstvenih dokazov, da THC dejansko izboljša aerobno in anaerobno zmogljivost. Vseeno je med atleti po vsem svetu, marihuana drugo najbolj zaužita “droga” takoj za alkoholom. 

 

Tako THC kot CBD sta glavni spojini, ki se nahajata v rastlini konoplje in imata protivnetne, mišično sproščujoče in lajšajoče učinke, ki lajšajo bolečine v mišicah, mišične krče, in artritične bolečine v sklepih.

Torej lahko sklepamo, da bi se športniki lahko hitreje vrnili k intenzivnim treningom, ker se hitreje regenerirajo. Seveda ob predpostavki, da imajo urejeno prehrano in spanec. V tem primeru je marihuana LAHKO, naj še enkrat poudarim, da je LAHKO dodatno orodje za boljšo regenracijo.

 

Kar moramo vedeti je, da THC in CBD, delujeta povsem različno. THC nas naredi zadete,  CBD pa ne. Vsak od njih je “koristen” za različne stvari, vseeno je uživanje THCa bolj tvegano.

Dr. Marcel Bonn-Miller, profesor in raziskovalec konoplje in psihologije na Univerzi v Pensilvaniji pravi, da obstajajo načini, kako lahko športniki izkoristijo vsako spojino.

 

Vadba ustvari “evforični” občutek, tako da aktivira vaše endokanabinoidne receptorje, ki so povezani s potmi nagrajevanja in dopamina v možganih. Ker kanabinoidi prav tako aktivirajo te receptorje, lahko zaužitje THC-ja povzroči umetno “evforijo, zaradi česar si neko stvar še bolj zaželiš. 

 

Primer: Pride dan, ko se ti ne da na trening, potegneš par dimov in s tem naj bi dobil še več volje in motivacije za trening. Če se zadaneš k “svina” boš verjetno obležal/a.

 

Vseeno študije kažejo, da nikakor ne bi smeli dvigovati težkih bremen kadar smo “zadeti”. Slaba koordinacija, slaba presoja in slab reakcijski čas so kot nalašč za katastrofo. 

bi lako vplivala na nivo testosterona

Spet s poudarkon na lahko in še to  bolj kronično uživanje  marihuane. Nekatere študije kažejo, da naj bi marihuana imela vpliv na nižji nivo testosterona spet druge kažejo da ne. Danska raziskava je pokzala, da naj bi občasna uporaba celo dvignila nivo testosterona. Torej zmenjšava, enostavno je ta stvar premalo raziskana, ker se denar veliko raje vlaga v bolj pomembne študije. 

ZAKLJUČEK

Po nekaj prebranih študij in člankov lahko zaključim, da je ta pogled treninga še dokaj neraziskan, kar pomeni, da v vsakem odstavku lahko navadem besedo LAHKO. Kar sem še zasledil je, da je vsak posameznik, ki je poročal, da je treniral pod vplivom marihuane občutil drugačne učinke. Nekatri so trenirali boljše spet drugi so povsem izgubili fokus in sam občutek.

 

Prav tako je v večini člankov bi bilo navedeno, naj tega ne preizkušao med težkimi in napornimi treningi. Če že želite to raje preizkusite pred tekmo, kolesarjnjem ali lažjem treningom v fitnesu.

“Nikol nism reku d kadijo nej usi, kadijo nej sam tisti k se jim to dobr zdi”- Klemen Klemen